Update Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Sjors Adel en Tosca Stil - WaarBenJij.nu Update Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Sjors Adel en Tosca Stil - WaarBenJij.nu

Update Nieuw Zeeland

Door: Tosca

Blijf op de hoogte en volg Sjors

09 Februari 2011 | Australië, Maroochydore

Hallo iedereen,

Even een update over ons nieuwe reisavontuur!

Er hebben ondertussen wat wijzigingen plaats gevonden. In plaats van te landen in Wellington, landen we nu in Christchurch, een stad op het zuidelijk eiland. We hebben dit gedaan omdat we na uren lang zoeken, opschrijven, praten en rekenen erachter kwamen het toch wel een beetje duur was om twee keer met de ferry, één keer met de trein en één keer met de bus te gaan om uiteindelijk weer in Wellington te komen. Nu gaan we maar één keer met de ferry en één keer met de trein, scheelt ons toch zo'n $300,-!

Dus wij op maandag weer naar het flightcentre om de reis om te boeken. Na veel telefoontjes kon het allemaal, gelukkig. We hebben ook meteen de LOTR -tour geboekt. We bezoeken dan in een 4WD onder andere de achtergrondlocaties die bij Minas Tirith en Helms Deep hoorden. Maar ook de Rivendell en ''Get of the Road'' locaties. Alles is geregeld en betaald. Wij even naar het toilet voordat we onze small coke en 3 uur gratis internet gingen halen bij de mac. Kwam Sjors de wc uit met de mededeling dat we de LOTR-tour voor 30 maart hadden geboekt ipv eind februari! Daar denk ik ook altijd aan als ik op de wc zit. Dus wij weer terug, Sjors het uitgelegd en gelukkig kon alles geruild worden!

We hebben al een kleine planning gemaakt voor NZ (ook voor het eerst, want die 2,5 maand dat we in Aussie zijn hadden we niets geplant!).
We landen dus in Christchurch, blijven daar een dag of 2 à 3. Dan nemen we de Transcoastal naar Picton, dat is een treinreis die langs de kust, door 25 tunnels en over 175 bruggen door de bergen van NZ reist. Vervolgens kreeg in de opdracht van mijn lieftallige vader om even zijn kaartje af te geven in een brouwerij in Blenheim, dus daar zitten we ook 2 dagen, dat is overigens geen straf hoor... Daarna nemen we ferry van Picton naar Wellington, daar verblijven een dag of 3, 4 en doen we dus de LOTR-tour. Dit staat tot nu toe in ieder geval al vast. We willen ook nog een heel graag naar Roturua, op aanbeveling van John en Paul, bedankt daarvoor! Verder wil Sjors ook nog super graag naar The Shire, waar de hobbits wonen, wat is gevestigd in Matamata. Dit is weer helemaal opgebouwd voor het filmen van The Hobbit, dus dat is ook wel heel erg leuk. Daarna weten we het nog niet precies, alleen dat we op de 19e in Auckland moeten zijn om terug te vliegen naar Aussie!

We zitten ondertussen al 2 weken in Maroochydore. We zijn naar Australia Zoo geweest, de dierentuin van Steve Irwin. Verder is hier een man die echt geen leven heeft. We zaten net lekker met z'n tweeen een bammetje te eten en mini Monopoly te spelen toen die vent ineens langs kwam om ook te lunchen, nou geen probleem natuurlijk even een praatje maken, dachten wij. Neehoor, die man heeft 2,5 uur tegen ons aan staan praten! Geen grap, zo vervelend! Hij bleef maar doorlullen over allemaal onzin dingen, echt heel irritant. Van aliens die bestaan tot het vergaan van de wereld.

We ondernemen niet echt veel aangezien er niet zo veel te doen is hier... worden elke ochtend rond 7.00 wakker, aangezien de zon je de tent uitbrand, dan gaan we even ontbijten, douchen en rond 10.00 gaan we meestal even het centrum in om te internetten, boodschapjes te doen, of om even een reisje te boeken naar Nieuw Zeeland. Verder heb ik het boek The Hobbit gekocht omdat ik al mijn romannetjes al uit had en alleen maar op Sjors' z'n telefoon spelletjes aan het spelen was.

In de supermarkten hier hebben ze dus een super kleine afdeling met NL etenswaren. Dus wij als Hollanders die de kroketten, frikandellen, prakjes van mama en de lekkernijen missen kopen af en toen even een pakje met stroopwafels, gevulde koeken of dubbelzoute dropjes! Heel slecht eigenlijk, maarja wat moet je als je thuis mist?!
Aangezien iedereen tegenwoordig op Facebook zit, had Cathy gelezen dat we naar NZ gaan en ons uitgenodigd om nog een paar nachten bij hun te bivakeren... Dus de 15e vertrekken we uit Maroochydore om weer terug naar Brisbane te gaan.

Nog even als laatste, de cycloon Yasi heeft flink wat schade aangericht in Australië. Gelukkig hebben wij er helemaal geen last van gehad. Het is alleen wel jammer dat Mission Beach heel erg getroffen is, daar wilde we nog een weekje doorbrengen als we terug zouden komen uit NZ. Gelukkig is Cairns zo goed als gespaard gebleven!

Tosca en Sjors

• 09 Februari 2011 - 06:31

Mamsel:

Goedemorgen tortelduiven,
    Jaaaaaaaaaaa, 'k moest even denken hoor van die lottery tour :-D
    Dat lijkt me nou helemaal geweldig om al die locaties te zien van LOTR! Vooral ook Rivendell, moet ik gelijk aan Bloompje denken :-)
    Trouwens, toch helemaal heerlijk, lekker niets doen, naar het strand (neem ik aan), boekje lezen, luieren, beetje knabbelen... heel erg allemaal! Jullie genieten in ieder geval met volle teugen, dat is zo ;leuk om te lezen.
    Gisteren was het hier echt voorjaar. Strak blauwe lucht, ik heb lekker even buiten gezeten met een kopje thee. De tuin begint wakker te worden. Voor de Molen heb ik de parasols besteld (prachtig!) en terras stoelen en tafels gekocht. Zo rond de 15e maart staat het allemaal strak.
    Oh ja, natuurlijk had ik voor de vogeltjes weer allerlei eetdingen opgehangen in de tuin, lag gisteren Pa Merel dood voor de keukendeur... Zo zeilig, heeft Knor- dat kleine loeder- natuurlijk gedaan. Naast Pa Merel is er ook nog een duif gaan hemelen. De duif is megegaan met de vuilnisman, maar Pa Merel hebben we begraven... Nou hoop ik maar dat Ma Merel een nieuwe liefde gaat vinden.

Nou schatten, blijf lekker genieten. Grote kroel, knuffel en dikke kus XXXXXXXXXX :-D

• 09 Februari 2011 - 10:41

Mark:

Hoi allemaal, Ik las het nieuws dat er eerste film opname van de hobbits op 21 maart zou worden. dus wie weet, zullen jullie misschien mee kijken. oke en vergeet ook niet veel fotos te maken. Dat wil ik graag zien! en Afgelopen kerst had ik nog wel driedelige LOTR gezien. doei

• 09 Februari 2011 - 10:41

Mark:

• 10 Februari 2011 - 08:38

Mammio:

Goedemorgen lieverds,

Tjee wat een avonturen beleven jullie met elkaar,voor mijn gevoel hebben jullie het samen ook nog steeds heel leuk,iets wat niet geheel onbelangrijk is natuurlijk :)
    En ja Tosca,Sjors komt altijd op leuke ideeén al hij op de wc zit,vond het zo grappig dat je dat vertelde.
    Zoals Sjors al weet heb ik helemaal niks met LOR,dus daar heb ik jammergenoeg geen beleving bij,maar voor jullie zal het ongetwijfeld een hoogtepunt gaan worden in deze 4 maanden.
    En kan me wel voorstellen dat jullie niet kunnen wachten tot het zover is.
    Het is natuurlijk zowiezo een geweldig plan om ook NZ te bezoeken als je er zo dichtbij zit.
    En de reis die jullie gaan maken over bruggen en door tunnels lijkt me helemaal geweldig.
    Hier alles easy going,met op dit moment nog maar 1 kind in huis :)
    Jenny in Instanbul,Maarten uit huis wat toch wel leger voelt dan ik ooit gedacht had,dus ja Joost moet nu ff tegen ons praten want verder is er niemand.En Jen gaat natuurlijk zondag naar Antwerpen.
    Dus nu het huis echt bijna leeg is kunnen we even flink er tegenaan zodat als jullie eind maart terug komen de klus is geklaard.
    Lieverds genieten jullie nog van alles wat er nog gaat komen,want maart is al in het zicht dus................ have fun en een hele dikke xxxxxxxxxxx van mij en iedereen(nou ja iedereen)
    hier.Mammio.

• 12 Februari 2011 - 14:47

Ellen:

Zo dat is een gave reis die jullie daar gepland hebben. En zo goed getimed, wie weet lopen jullie nog wel Hollywood gebeuren tegen het lijf. ;-)

• 13 Februari 2011 - 11:57

JennyPenny:

Wat leuk weer dit verhaal! Heb er weer van genoten! Maar ben wel weer blij als jullie terug zijn want het is nu wel HEEEEEL stil in huis! Pa en ma zijn nu ongeveer 10 dagen kindloos. Ik pak over n uur de trein namelijk! Kwamen jullie nou 's zaterdags of 's zondags aan?

Kussieeeeee