Heenreis - Reisverslag uit Peking, China van Sjors Adel en Tosca Stil - WaarBenJij.nu Heenreis - Reisverslag uit Peking, China van Sjors Adel en Tosca Stil - WaarBenJij.nu

Heenreis

Door: Sjors

Blijf op de hoogte en volg Sjors

23 November 2010 | China, Peking

Zzzzzht, zzzzzht..... zzzzzht zzzzzht. Ik hoorde het geluid wat ik nog even niet wilde horen. Ik wist dat het vroeg ging worden maar dat ik zo snel alweer mijn wekker hoorde, had ik niet verwacht. 1.00 uur gaan slapen, de wekker ging om 4.30 uur. Het leek wel 5 minuten geleden dat ik klaar was met mijn tas inpakken en ben gaan slapen.
Vooruit, eruit. Snel, want dan kan ik als eerste onder een heerlijke douche. Wetende dat dit de komende 4 maanden een van de weinig rustige, normale douches zal zijn. Raar gevoel, hier kom ik voorlopig niet terug. Ik zat me af te vragen waar ik over 1 week ben. Of over 2 weken, of over 1 maand!! Als ik terugkom is het hier in iedergeval niet meer hetzelfde. Ik heb dan na ongeveer 10 jaar een andere slaapkamer en het huis is half verbouwd.
Één van de laatste activeiten die ik thuis nog snel moest doen was mijn dagelijkse taak; de kat eten geven. Misschien ga ik die nog wel het meest missen.. Na hem volgemest te hebben en ik hem nog een laatste aai over de bol heb gegeven, reden we richting Schiphol.
Eenmaal aangekomen was het snel de grote backpack tas in een draagtas te stoppen, hetgeen nogal lastig bleek door de omvang van mijn tas! Een paar minuten later kwamen de Stils aangelopen. Na een emotioneel afscheid van familie gingen Tos en ik door de douane!
Toen hebben we even kort ontbeten bij de Mac. Niet veel bijzonders, de donuts en Mckrokets lagen nog in vriezer. Zoals Joost weet bestaat daar mijn standaard bestelling uit. Dan maar wat frietjes. Tos heeft een lekkere muffin op met een kopje thee.
Daarna zijn we snel naar de gate gegaan en in het vliegtuig gestapt. Gelukkig was de reis naar Heathrow heel snel en turbelentievrij.
Ik zou willen dat ik dat nu ook over de langste vlucht naar Melbourne via Hong Kong kon zeggen, maar dat kan ik niet. We schudden in het grote Qantas toestel redelijk alle kanten op. Erg prettig als je de afgelopen weken de verhalen over de problemen bij Qantas met de RollsRoyce motoren hebt gelezen.
Terwijl ik dit typ vlieg ik weer over Amsterdam richting Deutschland. Op 30000 feet hoogte volgens de piloot. We vliegen dan boven polen, gevolgd door de Sovjet Union, mongolie en verweggistan. Wat hij verder te melden heeft horen we niet erg goed door het vele geluid bij de exit deur.
Er is gelukkig genoeg keus om je te vermaken. De nieuwe cd s van Muse, Metallica en Guns en Roses kan je beluisteren, maar ook gewoon ´´normale´´ muziek. Films als Inception, Toy Story, The Other Guys, Despicable Me en Wall street zijn er te zien. Afijn, al deze staan ook op mijn harde schijf. Maarja, wat verwacht je ook als er 200 films op staan?( Ja, we hebben graag keuze)
Voorlopig is onze reis naar Melbourne dus net begonnen. Ik kreeg net een kaart in mijn neus gedouwt, nee niet geduwt, asociaal GEDOUWT ( we komme tenslottu uit Rotturdam ) terwijl we allebei met ons schoonheidsslaapje bezig waren. Dat is altijd he, lig je nét te slapen, wekken ze je. Het zal nooit ervoor of erna zijn. Op de kaart is te zien wat we te eten krijgen. Het verschilt ''aardig'' van de Engel waar we met de Stils 2 weken terug gezellig aten. Maargoed, het zij zo. We krijgen 4 keer een maaltijd, 2 keer ijs, 10 keer drinken en 2 keer koffie of thee aangeboden. Echt omkomen van de honger zullen we dus ook niet.
(..)
We naderen nu eindelijk Hong Kong, nog 5 kwartier te gaan. We arriveren in Hong Kong rond 1.00 uur 's nachts NLse tijd zijn. Hier moeten we ongeveer een uurtje wachten en daarna nog zo'n 6 uur vliegen naar Melbourne. Voordat we eindelijk liggen zal het nog wel 2 uur later worden. We beginnen hem allebei redelijk te voelen en we willen eigenlijk wel naar bed. We zijn half 2 's middags vanuit Londen vertrokken. De flaptop gaat nu dicht en zodra ik Wifi heb in Hong Kong, zal ik dit bericht plaatsen op de site.
Groeten en veel liefs,
Sjors en Tosca

  • 23 November 2010 - 07:51

    Wilma Vd Adel:

    Goedemorgen Globetrotters,

    Ben nét uit bed en heb met veel plezier jullie verslag gelezen,en wist niet dat ik zoon had die zulke leuke reisverslagen kon schrijven:)
    Het was een rare dag gisteren,en dat gevoel hadden we allemaal wel een beetje.Nu zijn jullie echt weg om het avontuur aan te gaan.Nog een paar uurtjes en dan mogen jullie door de " border security" weet precies waar jullie dan zijn vw het kijken naar dat programma. En dan lekker slapen,douchen (denk andersom) en bijkomen van de reis.
    Hoorde gisteren dat Igor een soort busje op de kop heeft getikt,en daar Australie mee doorreist. Lieverds ik ga eten halen voor de kat,want die mag niet afvallen natuurlijk;) We hopen snel van jullie te horen en slaap lekker voor straks,love you xxx
    Mammy.

  • 23 November 2010 - 07:52

    Beebs :

    Veel plezier ik ga jullie helemaal volgen en lees alles voor aan Henk.
    Ben lichtelijk jaloers. Enjoy.

    Dikke kussen.

    Beebs

  • 23 November 2010 - 09:49

    Vla:

    Yo Sjors en Tos,

    Fucking cool dat jullie de reis bijhouden! Ik ga zeker elke keer weer lezen :)
    Het spijt me dat ik jullie geen goede reis heb kunnen wensen, helemaal vergeten wanneer jullie nou weggingen.. Het was dus sneller dan ik had gedacht :)
    Anyway, bij deze; Heel héél veel plezier en ook al zien we jullie niet zo heel vaak, we zullen jullie allemaal missen :) Ik spreek namens de zweden en lau natuurlijk!

    Cheers,
    Vla

  • 23 November 2010 - 12:38

    Mamsel - José:

    Hallo lieve schatten,

    Wat geweldig dat de reis zo goed verlopen is . Ben gisteren direct op alle arrivals & departures gaan kijken van Heathrow, Hong Kong en Melbourne. De klok met Australische tijd op mijn bureaublad gezet en ondertussen tegen Papa en Roos vertellen: Ze zijn nu daar en daar... Heerlijk Tos die smsjes. Jullie liggen nu waarschijnlijk op 1 oor, rust lekker uit van de reis en geniet van jullie avontuur! Dag Mollie en Sjors, dikke kus. Mamsel

  • 23 November 2010 - 14:34

    Myleneeee!!:

    Hoooiii schatties!!!
    Gelukkig gaat alles goed!
    Tos, word je huis verbouwd??? huh?? hihi veel plezier!!

    kusje van jullie vriendinnetje

  • 23 November 2010 - 14:44

    Alex Van Mourik:

    Hoi Sjors & Tosca,

    Wij hoorden van de week pas dat jullie naar Australië gingen! Leuk verslag tot nu toe al en we zullen jullie blijven volgen! Wij wensen jullie heel veel plezier en succes!

    Groetjes vanuit het koude kikkerlandje! :D

    Alex & Kelsey

  • 23 November 2010 - 16:12

    Little J:

    Hallo Willianus Wortelus,

    Moest vandaag ongeveer 46 keer aan je denken toen ik die graf sinterklaasmuziek hoorde.. Een paar keer heb ik in mezelf er wel om moeten lachen. Gelukkig waren Daniel en ik heel de dag worpen aan het controleren en kon ik er nog wel een beetje om lachen. You know how it feels ;) " ... sta ik altijd voor je klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrr!!!!!!!!!!" Wat een haat..
    Nou je ligt vast lekker te slapen dus we spreken snel.

  • 23 November 2010 - 16:41

    Peter Paul:

    Hoi Tos & Sjors,

    We zaten te eten en iedereen vond dat jullie uitzicht bij het wakker worden beter was dan dat van ons hier. Regen en aan het eind van de week echte sneeuw! Sjors, leuk verhaal, hou vol want zeker voor de vaders en moeders is dat heel prettig... GENIET!

  • 23 November 2010 - 17:22

    Roos:

    Bonjour! Het weer is hier echt ge-wel-dig, je weet niet wat je mist! Ghehe. Ik wil ook naar Australie, stommerts. Heel veel plezier en ik denk aan jullie!
    Kusxxxxx.

  • 23 November 2010 - 20:45

    Daniel En Denise:

    Heey Sjors en Tosca,

    Leuk om zo snel al wat te lezen!
    We hopen dat jullie het naar jullie zin zullen hebben maar dat zal wel lukken. Sjors geniet inderdaad maar van de rust, want van die Sint nummers in de AH worden we zoals Joost al zei echt gek maar goed...

    Groeten,
    Daniel en Denise


  • 23 November 2010 - 20:47

    Daddio:

    he toppers
    ik zag dat mijn mailtje vanochtend vroeg naar sjors zijn emailadres is gegaan , maar voor de "record" dus alsnog

    Net als anderen, vanochtend vroeg verrast door het uitvoerige, interessante en leuke verslag.na de diverse smsjes vannacht vanaf de tussenstops.
    Het deed me denken aan het filmverslag dat je gemaakt heb toen we de laatste keer met zijn 4e Europa rond reisden. Wat helaas halverwege de reis uit de auto werd gestolen.

    Daarna later op de ochtend het reisverslag even voorgelezen op mijn Amsterdamse kantoor, vooral de passage " in het Rotterdams werd op gerageerd.
    Toen alles even gecopieerd voor de pocketuitgave, wat natuurlijk een bestseller gaat worden als je zo doorgaat.
    XXX love you both, daddio

  • 23 November 2010 - 22:33

    Loes:

    Hey Sjors,

    Heel veel plezier in Australie met Tosca! Geniet van alles.... Ik als reisadviseur ga zeker jullie verhalen in de gaten houden!!!

    Veel liefs, Loes.

  • 23 November 2010 - 22:43

    Mare:

    Jongens, het klinkt heerlijk daar!! Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad, ik kijk al uit naar jullie volgende verslagje. Heel veel plezier ondertussen! dikke kus

  • 24 November 2010 - 07:00

    Mamsel - José :

    Goedemorgen jongelui (voor mij dan)... Lekker geslapen zeker zo'n 1e nacht, of last van de jetleg???
    Leuk die foto's op jullie site. Fraaie kathedraal - kerk, is dat vlak bij jullie hotelletje? Gisteren liep m'n nwe laptop vast :-(, gelijk maar naar smartline gebracht, niets aan de hand natuurlijk. Dus ik ga in iedergeval vandaag proberen te 'Skypen.........';-)
    Grote kroel & dikke kus

  • 24 November 2010 - 12:49

    Jenny:

    Dag lieve broer en (schoon)zus,

    Wat een leuk verhaal! Had al gereageerd maar is op de een of andere manier niet aangekomen ofzo!

    Charmant die foto sjors..

    Hebben jullie een beetje goed geslapen en ontbeten en hoe is jullie eerste indruk van Australië?!

    Als jullie nou nog langs freeling komen, ten westen van Syndey MOETEN jullie erheen! DAAR WORDT MCLEODS AFGESPEELD AAAAAAAHHH!

    (A) Sorry ik liet me even gaan.

    Ik ga er weer vandoor. Ik ben benieuwd naar het nieuwe reiseverslag+foto's!

    Liefs en kussieess!

  • 24 November 2010 - 16:55

    Mutti:

    hallo lieverds,

    Zijn jullie een beetje bijgekomen van de reis?
    Het is even wennen om steeds te rekenen hoelaat het bij jullie is,maar dat zal over een paar dagen wel als vanzelf gaan.
    Leuk jongens dat er foto's meegestuurd worden.
    Sjors je kamer is HELEMAAL kaal,en leeg,nog even en het wandje tussen gaat er uit. wij gaan nu eten,en kijken uit naar jullie verhalen.
    Dikke xxx liefs Mutti.
    ps knuffel van koekie.(het gaat goed met haar):)

  • 24 November 2010 - 17:58

    Mylentjeee:

    Leuk joh die foto's!!
    Hoop dat alles goed is verlopen, nu eerst lekker uitrusten van de reis en dan de rest van Aussie verkennen!! Romantisch hoor, ik wil ook lekker op vakantie met me loverr!! maar helaas, ik zal nog moeten wachten tot juli ofzo!! hihi schatties geniet ervan. Ik kijk ernaar uit weer wat van jullie te horen/lezen!! kussieee!! (K)

  • 24 November 2010 - 18:30

    Geertjan:

    Hoi Sjors en Tosca,
    al een leuk verslag hoor van jullie reis. Ik zal zeker regelmatig jullie site bezoeken om te lezen/zien wat jullie zoal mee maken/beleven. Dat zal veel zijn. Wij wensen jullie veel succes en vooral veel plezier toe.

    Lieve groet,
    Geertjan en Sylvia

  • 24 November 2010 - 19:21

    Howdy Cousin:

    Een beetje groen van jaloezie maar ook ontzettend blij voor jullie ,lezen we dit eerste verslag..trip down memory lane voor mij,je''grote'' nicht omdat ik mijn aussi reis 21 jaar geleden startte met de doodvermoeiende vliegreis via toronto/L.A./honolulu met als eindbestemming sydney...i am feeling for ya!! Wat zullen jullie gaan genieten,wij gaan jullie avonturen met heel veel plezier volgen!!heel veel liefs,Joshua,Sebastien en Irene

  • 25 November 2010 - 18:05

    Hans,gerry En Jos:

    Ha die Sjors en Tosca,
    Wat leuk om op deze manier met jullie mee te reizen en ................op de hoogte te worden gehouden van de verbouwing in Overschie!
    Geniet ervan samen!

    Groeten uit de koude Achterhoek

  • 25 November 2010 - 22:04

    Maarten Janus:

    Hellow Aussi's

    Hoe was het eten met de friends van "de meulen" jij wordt nu wakker, ik ga pitten. Blijf vooral schrijven en foto's uploaden, erg leuk om te lezen, ik vraag me vaak af op een dag wat jullie aan het doen zijn. Geniet ervan en we whatsappen;)

    MVDA;)

  • 26 November 2010 - 11:18

    John En Paul:

    Hallo Tosca sn Sjors,

    Wij kijken uit naar jullie reisverhalen. Waarschijnlijk hebben jullie beter weer in AUSSIE. (begin van de zomer)
    Geniet ervan!!! liefs, Paul en John

  • 26 November 2010 - 18:24

    Daddio:

    Goedemorgen Toppers
    En, hoe is het om lekker wakker te worden in jullie tentje.
    Ik ben benieuwd waar en hoever jullie van het vorige adres af zijn en wat het volgende doel wordt< of niet>
    Hier alles OK, Sjors de kat leeft, Albert Hein is nog niet failliet, het enige wat veranderdn is, is dat je slaapkamer zo goed als afgebroken is.
    Nu wachten tot Maarten uit huis is en dan gaan we er jou slaapkamer van maken.
    In Limburg is al 6 cm sneeuw gevallen wat de komende dagen ook hier schijnt te gaan vallen. Dus dat wordt bbrrrrrr tegenover julllie ppffffff.Dus Precies op tijd weg, geniet er maar van, ook als het rugzakje een beetje gaat zweten op je rug!!

    gr en geniet, pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Backpacken door Australie

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2011

Laatste verslag

03 Maart 2011

Rotorua

23 Februari 2011

Aardbeving Christchurch

09 Februari 2011

Update Nieuw Zeeland

02 Februari 2011

Nieuw: Zealand
Sjors

Actief sinds 05 Sept. 2010
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 17587

Voorgaande reizen:

22 November 2010 - 25 Maart 2011

Backpacken door Australie

Landen bezocht: