De eerste week - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sjors Adel en Tosca Stil - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sjors Adel en Tosca Stil - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Tosca

Blijf op de hoogte en volg Sjors

27 November 2010 | Australië, Melbourne

Hallo iedereen! Heel erg bedankt voor alle leuke reacties op Sjors z'n verhaal. Hoe is het daar? In dat koude kikkerlandje? Hier regent het...
Na een reis van ongeveer 30 uur (omg!) zijn we dan eindelijk aagekomen Australië! Alles is prima verlopen. Toen stonden we buiten, ja nu moeten we nog naar het hotel... We hadden echt geen zin om met het ov naar het hotel te gaan, dus hebben we maar een taxi genomen. Er kwam meteen een man naar ons toe die vroeg of we een taxi nodig hadden; ja die hebben we nodig!En zo slim als ik ben heb ik de boekjes doorgespit en stond er dat je voor ongeveer $50,- naar hotel kon komen. Dus ik datmeteen zeggen.. Nou voor $55,- nam hij ons mee. Eenmaal aangekomen in het hotel kwam ik erachter dat er dingen hadden gelekt, heel het bovendste gedeelte van m'n tas doorweekt en onder het sop... Dus eerst alles afgespoeld, toen zelf gaan douchen en gaan slapen, we waren echt doodop.
Woensdag waren erg vroeg wakker, maar dat mocht de pret niet drukken! We hadden geen ontbijt in het hotel, dus we gingen, met alleen een kopje thee in onze maagjes, op stap! 'Waar gaan we heen?'
'Ja uhh, kweeniet! Links of rechts?'
'Laten we maar naar rechts gaan, dat is richting het centrum'
Hop richting centrum.. 'Ik heb honger, waar gaan we wat eten?'
Na 15 minuten wandelen, kwamen we broodjeszaak tegen, wij een broodje gegeten en ons georiënteerd. Heel de ochtend en begin van de middag lekker door Melbourne gelopen. Rond 3 uur zaten we lekker in een park totdat we tot de ontdekking kwamen dat we toch wel een beetje moe waren. We zaten, natuurlijk, helemaal aan de andere kant van de stad dus we moest nog een uurtje lopen voordat we terug waren bij het hotel. (Prima hotel overigens.) Eindelijk bij het hotel aangekomen zijn we ons bed ingedoken en zijn we rond uur als een blok in slaap gevallen! Rond 10 uur werden we weer wakker en hebben wakker gelegen tot 3 uur 's nachts! En wij maar denken dat we niet echt last hadden van een jetlag...
Het was al voorspeld en helaas was het waar, het werd een regenachtige dag. Eerst op zoek naar een ontbijtje. Ergens in een winkelcentrumachtigiets waren allemaal kraampjes, met allemaal verschillende soorten eten. Tijdens ons ontbijtje hebben we nog even geskypt met het thuisfront aan de rijweg nr 10. Ondertussen hadden we besloten om naar een museum te gaan, omdat het niet echt chill is om door de regen te lopen. Dus wij op naar het Melbourne Museum. Echt wat een geweldig museum zeg, ze hadden echt allemaal verschillende dingen. Van skeletten van dino's tot levende(!) spinnen, geschiedenis van Australië tot het menselijk lichaam, opgezette dieren en een grote tuin! We zijn zo'n 2 uur zoet geweest. We zijn rustig terug gelopen en hebben op de terugweg bij de plaatselijk super wat boodschapjes gedaan. 's Avonds zouden we wat gaan eten met Will, een jongen die ook in De Molen is geweest en die ons de stad wilde laten zien. Nou wij om 18.00 bij de bar waar we hadden afgesproken, kwam hij pas om 19.00! Toen hadden we er al een beetje de pest in, maar toen liepen we ook nog China Town in om ergens goedkoop te gaan eten. Opzich geen probleem nauurlijk, maar toen we bij het reataurantje aankwamen, kwam Will zijn vrienden tegen en die zeiden 'ja, het is niet echt lekker, maar wel lekker goedkoop'.. Nou jottum, not! Na een kwartier hebben we Sjors de schuld gegeven, hij zou ziek worden van chinees, en zijn we in sneltreinvaart naar het hotel gegaan! We hebben maar lekkere banaan en een appel gegeten, heer-lijk!
Vrijdag ochtend moesten we om 10 uur uitchecken.. We hadden al in de boekjes en op internet gekeken voor hostels, maar konden niets goedkoops vinden. Toen hebben we maar besloten om naar een camping te gaan. Eerst met de tram en toen nog 15 minuten lopen, met een giga rugzak, richting camping. Eenmaal aankomen bleken we geen haringen bij ons te hebben, de camping had ze ook niet. Dus ik aan mensen gevraagd of ze wat haringen konden missen. Sjors kwam op het genial idee om takjes te gebruiken, dus wij de tent opgezet, met 4 haringen en 5 takjes. Sjors had nog nooit een tent opgezet, dus ik voor het grootste gedeelte die tent opgezet. Wat nou survivalen is voor mannen?! En of de tent strak staat! Het regent hier, maar de tent lekt niet! (Van de zomer lekte de tent en toen hadden we wel haringen!) We zitten nu in ons tentje, verbrand en dood.. Morgen Melbourne in, naar de baai en het strand!

  • 27 November 2010 - 05:23

    Ellen:

    Haha lekkere dingen, ik heb beeld. In de regen in een tentje - och het is altijd beter dan ijs krabben he? Genieten jullie ook een beetje van de vrijheid? :-) Geen verplichtingen, geen familie dingen, lekker met zn 2-en op ontdekking. Heerlijk! Zit nu alweer te wachten op een nieuw blog. :D

  • 27 November 2010 - 07:32

    Mamsel:

    Geweldig Tos je verhaal, ik zie het helemaal voor me: rugzak spoelen (wat zal die lekker ruiken!), sjouwen naar de camping - een rugzak op pootjes :-) en het opzetten van de tent. Meid wat staat ie er prachtig strak bij, ik ben trots op je ;-))
    Mooie plek zo te zien. Dus dat met Will was een beetje een afknapper, goeie smoes hoor Sjors! Dat beetje regen overleven jullie wel zo te lezen... We hebben hier ronduit rotweer, druilige regen, koud en het begint al te vriezen. Voor de rest nadert Sinterklaas natuurlijk, zoals altijd moeten we nog beginnen met van alles en nog wat! We zijn de laatste geloof ik die de Klaaslijst nog moet doormailen aan iedereen dus vandaag ga ik papa en Roos flink achter de broek zitten om het een en ander te verzinnen. Jullie lekker naar het strand :-) heeeeeeeeeeerlijk lijkt me dat. Nou schatten genie volop en haal eruit wat erin zit.
    Heeeeeeeeeele grote kroel en dikke kus, mamsel

  • 27 November 2010 - 07:55

    Nadia:

    Aah tof man! Héél klein beetje jammer van het weer, maar wees er toch maar heel dankbaar voor want hier vriest het! :|
    Girlpowerrrrr dat jij de tent hebt opgezet! Haha had natuurlijk niet anders van je verwacht met je levenservaring aan kamperen.
    Heel veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal!
    Xxx

  • 27 November 2010 - 08:50

    Daddio:

    Hoi Tosca en Sjors. Weer zo"n leuk verslag, nu van Tossie.
    Leuk ook om gelijk te kunnen zien waar en hoe jullie op de campins staan en zeker Tos wat staat ie strak!!
    Buiten de tent doet het een beet je aan Sjors zijn oude kamer denken.
    Het weer ziet er naar uit dat het beter is geworden en strandweer zoals je schrijft dus lekker opgedroogd hoop ik en uitgerust.
    nou groetjes bedankt voor je leuke verslag en kussie kussie kees (pa)

  • 27 November 2010 - 09:35

    Mutti:

    Goedemorgen lieverds,

    Tos,wat een geweldig leuk verslag van jullie eerste week.Ik heb een paar keer hardop moeten lachen,en zag jullie in gedachten samen met de tent,en idd op zoek naar een ontbijtje.Slim om even na te gaan wat een taxi kost,en net te doen of je erg op de hoogte bent van de taxi prijzen,BRAVO:)
    En Sjors in een museum????? dat is nou ook weer zo'n verrassing.
    En dan vandaag naar het strand,wie wil dat nou niet? Hier is de zon ver te zoeken en is het v.n koud en grauw,en kan ik al jaloers kijken naar de foto van jullie camping mét zon.
    Ik hoop op nog veel leuke verhalen en mooie foto's van jullie daar,want ik betrap me erop dat ik vaak kijk of er al "post" (ik ben nou eenmaal ouderwets)is van het verre Australie.
    Dikke kus van hier en love jullie xxx

  • 27 November 2010 - 09:50

    Marciano:

    Ik ben jaloers!
    Het is daar volgensmij echt leuk

    Maar nog heel plezier :)

  • 27 November 2010 - 11:28

    Maarten:

    lekkende tas en geen haringen, sjors, weet je hoe ze dat noemen in amerika??

  • 27 November 2010 - 17:44

    Jerry:

    Giorgio en Toscatje :P

    Allereerst, Jammer dat ik jullie niet meer gezien had voor jullie weggingen.. maarja sjors kent mij.. druk druk druk :P Leuk verhaal om te lezen! Zo te zien hebben jullie het wel naar jullie zin of niet?

    Ik hoop dat jullie nog een leuke tijd hebben daar en we zien jullie wel over 4 maanden ongeveer toch?

    Mzzl Jerry

  • 28 November 2010 - 17:25

    Pepita En Marco:

    Hoi Sjors en Tosca. Leuk om jullie 1e ervaringen te lezen. Uiteraard blijven wij jullie volgen bij jullie avonturen. Geniet van alles en elkaar. Groeten, Pepita en Marco.

  • 29 November 2010 - 10:56

    Riet:

    Schatties!

    Zo leuk dat jullie ook echt die blog bijhouden, ga zo door! Ik ben zooo jaloers ik wil ook! Haha volgens mij hebben jullie al heel wat beleefd in een week tijd, dat beloofd wat voor de komende 3 maanden en 3 weken! Nou hier is het verschrikkelijk koud, tos je weet dat ik echt een koukleun ben dus het is hel hier hahaha in limburg kunnen ze al sneeuwpoppen maken en schaatsen.. Maar zelfs daar heb ik geen zin in omdat mijn sneeuwpop maatjes in Aussie zitten. Dus zit er niks anders op om samen met Dani met een dekentje op de bank jullie blog te lezen en toch een beetje meegenieten van Aussie hihi. Ow en dit nog: tos you're simply the best in kamperen, sjors heb je toch nog iets aan het feit dat je niets lust hahaha Nou guys have fun down under!! kusssiee van Riettt!!

  • 29 November 2010 - 18:11

    Jenny:

    Hallo allebei!

    Wat een geweldig verhaal weer =) Hebben jullie wel tijd om al deze reacties te lezen;).

    Echt geweldig met die takjes, wat een creativiteit! Zoals iedereen het al heeft beschreven is het hier KOUD! -2 om precies te zijn en net op het weer gezien dat morgen de gevoelstemp. kan oplopen tot wel -15! HELP!

    Ik weet niet heel veel te vertellen eigenlijk, zo raar via zo'n site;).

    Nog héééél veeeel plezier! En zoals ik al zei,
    VEEL FOTO'S MAKEN! =)

    Xxxx ook van oelieloeliee!!

  • 29 November 2010 - 22:02

    Maar:

    jongens, klinkt weer fantastisch!! Jammer van het weer maar hier in het hoge noorden vries ik helemaal dood, het sneeuwt hier al 3 dagen!! Maar het zonnetje komt vast te voorschijn. Geniet er van en kijk al uit naar jullie volgende verslagje! dikke kus voor jullie beiden

  • 30 November 2010 - 08:30

    Mamsel:

    Lieve jongelui, het is hiet koud! Er ligt sneeuw en voor mijn gevoel hebben we nog niet eens zomer gehad.... :-(
    Is het weer al een tikkeltje opgeklaard bij jullie? En Mol, hoe gaat het met het kokkerellen, wordt je al een beetje dik Sjors van al het lekkers of is er inmiddels een stempelkaart bij de plaatselijke Mac aangeschaft? Papa is geweldig trots op je hop kennis Tos! Was het een smakelijk biertje?
    Nog even een vraagje over dat geweldige museum waar jullie geweest zijn, hoe groot waren die spinnen? En waren het van die grote, harige en dodelijke griezels...? Ze lopen daar toch zeker niet in de buurt vrij rond toch?! :-o
    Nou lieve schatten, ik ga aan het werk, hoop dat jullie met volle teugen genieten en misschien even 'skypen' :-)
    Heeeeeeeeeeele dikke kus

  • 30 November 2010 - 17:09

    Petra:

    Hallo Sjors en Tosca,

    Wat is dit een waanzinnig avontuur zeg.
    Ik zal jullie verhalen wel volgen tijdens jullie reis. Enne Sjors laat je je vriendin niet alles alleen doen hahaha.
    Ontzettend veel plezier en kijk uit.

    Groetjes Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Backpacken door Australie

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2011

Laatste verslag

03 Maart 2011

Rotorua

23 Februari 2011

Aardbeving Christchurch

09 Februari 2011

Update Nieuw Zeeland

02 Februari 2011

Nieuw: Zealand
Sjors

Actief sinds 05 Sept. 2010
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 17581

Voorgaande reizen:

22 November 2010 - 25 Maart 2011

Backpacken door Australie

Landen bezocht: