Kort bericht - Reisverslag uit Canberra, Australië van Sjors Adel en Tosca Stil - WaarBenJij.nu Kort bericht - Reisverslag uit Canberra, Australië van Sjors Adel en Tosca Stil - WaarBenJij.nu

Kort bericht

Door: Sjors

Blijf op de hoogte en volg Sjors

02 December 2010 | Australië, Canberra

Een goedemiddag ( of moet ik zeggen goedenacht) :) Even een kort berichtje uit down under! We zijn ondertussen in Canberra! Gisterochtend om half 6 opgestaan en alles ingepakt om vervolgens de bus/tram te nemen naar Southern Cross Station in Melbourne. We zijn met lichte pijn in ons hart vertrokken uit de mooie stad Melbourne. We besloten om naar Canberra te gaan! Hiervoor hebbe we 7 uur in de trein gezeten en onderweg hebben we een mooi stuk van australie gezien! We kwamen aan in the town Jass Junction. Een plaatsje zo klein dat de trein te lang was voor het perron en sommige passasiegers via een andere wagon naar buiten moesten. Nou, je zag geen hond in dit dorpje!
Vanuit hier namen we de bus naar Canberra. Het valt hier echt flink tegen. Helemaal toen we op de camping aankwamen en er geen vriendelijk woord uitkwam bij de receptioniste. Eenmaal aangekomen bij ons plek hadden we genoeg keus waar we konden gaan staan. Er was al 1 plek bezet. Jawel, 1 plek. Voor de rest was hier ook geen hond te bekennen. We kwamen aanlopen en hebben een ''goed'' plekje gezocht. Dit gaat wat worden de komende dagen, dachten we heel sarcastisch. Toen we onze tent op wilde gaan zetten kwam er een vriendelijke mevrouw van rond de 50 aanlopen. ''Where you from, from Holland?'' Dus wij; Yes we are!! ''Yeah, i can tell from your accent, i have got family in Holland!''

Nou helemaal tof natuurlijk! ''Come on over for a drink when your finished with your tent'' Oke! Nou nice! We will be there! In raptempo hebben we de tent opgezet en ja zelfs ik kreeg het nu onder de knie! We hebben er ongeveer 5 minuten over gedaan. Nadat de tent opgezet was zijn we naar onze buren gegaan. Het is een vriendelijk stel van 50 plus en geboren en getogen aussies! Michelle en Graham heten ze. We kregen bier en champange aangeboden en later wat nog Port en Jack Daniels. We hadden het erg gezellig en zij blijkbaar ook want we mochten blijven eten. Wat even een drankje zou worden werd een hele leuke gezellige avond tot een uur of half 12. We hebben het over van alles en nog wat gehad. Over NL en Australie natuurlijk, maar ook over muziek, onszelf en weet ik het allemaal! Wat bleek? Graham heeft een broer in Nederland wonen! Hij woont daar al 27 jaar! Graham belde zijn broer op om te vertellen dat er 2 nederlandse backpackers bij hem waren. Hierna kreeg Tosca hem even aan de lijn.
Hij woont ook in Rotterdam. In Hillegersberg en komt vaak boodschappen doen in de AH XL, waar ik werk. Nou.. hoe groot is die kans? Ik moet afsluiten want mijn minuten zijn op. We zitten in een libary en het onweert buiten. Voorlopig hebben we de eerste paar dagen geen goed weer. Binnenkort komt er vervolg hierop

Cheers,

Sjors en Tos

• 02 December 2010 - 05:53

Sebastiaan:

Hahaha hoe toevallig is dat dan!!? Fucking lauw man, zijn jullie mekaar nog niet zat:p? Wel tof dat je af en toe die verslagen bijhoud. Zijn vet om te lezen;) succes en veel plezier nog! Mazzel, Sebastiaan.

• 02 December 2010 - 06:10

Ellen:

Hahaha inderdaad wat een toeval - grappig hoor! En zo krijg je nog eens een gratis avondmaal ;-) Hopelijk krijgen jullie straks beter weer want dat is nu wel jammer aan het worden.
    Tot het volgende blog. :)

• 02 December 2010 - 06:16

Mamsel:

Wat een trip jongens! 7 uur in de trein... hebben jullie nog mooie foto's gemaakt?
    Ik kan me voorstellen dat als je dan ergens aankomt en er staat zo'n chagrijnig mens dat je lichtelijk de P erin krijgt, ja joh ze komen ook overal voor! Sjors, graag beelden van het opzetten van de tent, je begrijpt dat alleen harde bewijzen het thuisfront zullen overtuigen dat je tenttechnisch je mannetje staat :-).
    Wat leuk dat het 50 plus stel zo aardig bleek (zit in de generatie kerel! Zoals je weet zijn zowel je ouders als wij respectabele 50-plussers geworden...... ;-) ). Zo te lezen was het super gezellig, nu is champagne en whisky in deze altijd een goed hulpmiddel....! Toch geen kater hoop ik. Goh, inderdaad wat een kleine wereld, familie in Rotterdam.
    Hier is het bar koud, stond op en zag dat er weer sneeuw was gevallen en het is -8 graden, brrrrrrrrr.
    Met de beestekes gaat alles goed Mol, Henk zit er natuurlijk het koudst bij, het water is steeds bevroren - maar lekker schoon hok met veel hooi. Karel is 's nachts binnen, want ik vind het dan een beetje zielig om hem de kou in te gooien. Heb hem net even de tuin in gelaten en dan loopt hij zo raar: achterpoten een beetje uit elkaar en ondertussen de sneeuw afschudden, hilarisch :-D . Kip is lekker binnen en op schoot, Knor blijft natuurlijk een lellebel! Stipstaart/Tijger vertoont nog steeds tekenen van schijndood. Lieve schatten, hoop dat jullie weer een geweldige tijd tegemoet gaan, ik duik snel onder de douiche en dan aan de arbeid. Dag Dotsels, grooooooooooooote kroel en dikke kus. Tot snel X
    Oh ja, hoe was de kip-kerrie???

• 02 December 2010 - 08:28

Daddio:

He Sjors en Tos
    Na net via je smsje begrijp ik dat jullie weer regen hebben, maar gezellig samen ondergedoken in de tent liggen. ( welke Film? en hoeveel nog te gaan 115 van de 120 die je bij je hebt?
    Ik moet het natuurlijk nog even erin wrijven: " nee ik hoef geen regen jas of zo te hebben , het regent daar nooit!"
    Nou misschien het laatste buitje en zo te horen bederft het niet de pret.
    ik hoop nog veel van zulke verhalen te lezen, wat dan tevens inhoud dat jullie veel meemaken en ervaren.
    Veel plezier en we wachten hier op een volgend verslag. ALs jullie het schema aanhouden wordt dat er nu weer een van Tosca.

gr Pa

• 02 December 2010 - 08:47

Mammio:

Één brrrrrrgoedemorgen lieverds,

Tjee 7 uur in de trein,dan heb je idd wel iets van 't landschap gezien! Gaat dat een beetje met de rugzakken? en Ongelofelijk wat een toeval dat je die aardige mensen treft,die dan familie in Rotterdam wonen én boodschappen doen bij de AH XL.
    Hopelijk kunnen zij je van leuke tips voorzien,en een drankje op z'n tijd is natuurlijk helemaal niet verkeerd:)
    En Sjors,hoe zijn de taken wbt het eten bereiden verdeeld? Kunnen wij als je terug komt ook een keer de avondmaaltijd bij je indelen?
    Dat lijkt me n.l wel wat,ik kan me er nu al op verheugen,en je hebt nog even de tijd om te oefenen:)
    En je kan wel zeggen dat de tent binnen 5 min stond,maar WIJ WILLEN BEWIJZEN!!! maak maar een filmpje zodat we het met z'n allen kunnen zien.
    Zijn de haringen inmiddels aangeschaft? Hier is het één grote stofbende en als alles goed is,dan is de keuken a.s zaterdag klaar.
    En gaan we verder met jouw kamer.
    Nou lieverds wij gaan weer "aan de slag" en reizen in gedachten met jullie mee.
    Geniet van alles wat er te genieten valt,en een dikke knuffel xxxxxxxxxxxxxxx Mammio.

• 02 December 2010 - 10:31

Maar:

wat cool! Ook fijn om dan wat aanspraak te hebben na een niet zo leuke start op de camping. Wel jammer van het weer maar kan je geruststellen dat het hier niet heel veel beter is hoor! Het klinkt alsof jullie er heerlijk van genieten en tos, volgens mij heb jij dat boek nog helemaal niet te voorschijn hoeven halen want er is helemaal geen tijd om iedereen te missen als je al deze leuke dingen doet! Nog heeel veel plezier en ben nebieuwd naar het volgende avontuur.. xx

• 02 December 2010 - 11:16

Sjorssie!!!:

Leuk verhaal!
    Zal het zeker blijven volgen!!

Gr. Michel

• 02 December 2010 - 12:07

Brother Juxebox:

Yo Georgio en Tos!

Had het bericht over die mensen al van maarten gehoord, echt vet! Leuk om af en toe ff een berichtje van jullie te lezen. Ik denk veel aan jullie. Heb net even wat foto's van je oude kamer genomen, de sneeuw en het weiland dat helemaal ondergesneeuwd is. Even het contrast dus... De foto's stuur ik vd week wel even. Ik zei gister nog tegen maarten; Sjors had me elke dag gesmeekt / duizenden euro's geboden om jou naar AH te brengen.

Groeten van joost en sjorsie ( de kat , voor de andere reaguurders )

• 02 December 2010 - 14:43

Marja Sandifort:

lieve lui, geniet er lekker van he Tos,ik ga zo weer naar de molen....Mis je X Marja

• 02 December 2010 - 20:25

Peter Paul:

Als er niks aan is gewoon weg! Australië is groot genoeg. Have fun!